Sieć szybkiego ładowania Mercedes-Benz High-Power Charging oraz Starbucks łączą siły, aby zapewnić lepsze możliwości ładowania aut elektrycznych w całej Ameryce 

  • Ogólnokrajowy zasięg: sieć szybkiego ładowania aut elektrycznych Mercedes-Benz High-Power Charging wzbogaci się o lokalizacje w 100 punktach Starbucksa na terenie USA 
  • Ładowanie równie przyjemne jak zamawianie kawy: dzięki współpracy obu firm klienci mogą bezproblemowo włączyć ładowanie swojego auta elektrycznego do codziennego harmonogramu i wypić w tym czasie ulubiony napój 
  • Elektryfikacja kluczowych tras: ambicją w ramach pierwszego etapu współpracy będzie dodanie szybkich ładowarek prądu stałego (DC) w lokalizacjach Starbucksa wzdłuż korytarza autostrady międzystanowej nr 5, o długości 2500 km 

 Mercedes-Benz High-Power Charging i Starbucks ogłosiły strategiczną współpracę mającą na celu elektryfikację ponad 100 kawiarni Starbucks na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Wizja pierwszej fazy programu obejmuje zlokalizowanie superszybkich ładowarek samochodów elektrycznych o mocy 400 kW w punktach Starbucks rozmieszczonych wzdłuż autostrady międzystanowej nr 5 (I-5) – kluczowego korytarza podróżnego na zachodnim wybrzeżu USA, rozciągającego się od Kanady po Meksyk. Obie firmy mają wspólną ambicję zidentyfikowania dodatkowych możliwości rozwoju na istotnych rynkach, m.in. w obszarach aglomeracji, miejscach pozbawionych odpowiedniej infrastruktury oraz wzdłuż obleganych tras. 

„Współpraca pomiędzy dwiema wiodącymi markami – Mercedes-Benz i Starbucks – poprawi komfort ładowania wszystkich użytkowników samochodów elektrycznych. Wspólnie staramy się zwiększyć satysfakcję posiadania auta na prąd poprzez celowe doświadczenie w postaci intuicyjnego, wygodnego ładowania. Widzimy przyszłość, w której ładowanie samochodu będzie równie łatwe jak zamówienie ulubionego napoju Starbucks” – skomentował Andrew Cornelia, prezes i dyrektor generalny Mercedes-Benz High-Power Charging. 

„W Starbucksie mamy długą historię realizacji projektów związanych z odnawialną i czystą energią, z myślą o społecznościach pozbawionych odpowiedniej infrastruktury. Współpraca z Mercedesem to kolejny krok w poszerzaniu naszej oferty ładowania aut elektrycznych. Chcemy, aby nasi klienci mogli uzupełniać energię w sposób zrównoważony, korzystając jednocześnie z oferty Starbucksa” – powiedział Michael Kobori, dyrektor Starbucksa ds. zrównoważonego rozwoju. 

Zrównoważony rozwój to przewodnia strategia zarówno w przypadku Mercedes-Benz, jak i Starbucksa. Ładowanie z wysoką mocą wspiera cel Mercedes-Benz Group AG, jakim jest przejście na napędy elektryczne, poprzez rozwój publicznej sieci ładowania otwartej dla pojazdów wszystkich marek. Sieć jest zasilana w 100% czystą energią, zgodnie z zapisami strategii Ambition 2039 Mercedes-Benz, która zakłada osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 w całej flocie samochodowej i kompletnym łańcuchu wartości. 

Projekty Starbucksa w obszarze energii odnawialnej, w tym ładowanie samochodów elektrycznych, pomagają w realizacji celu, jakim jest redukcja emisji gazów cieplarnianych o 50% do 2030 r. W USA klienci Starbucksa mogą delektować się ulubionym napojem podczas ładowania w ponad 1000 lokalizacji bezpośrednio prowadzonych przez firmę i tych licencjonowanych, z pobliskim dostępem do punktów ładowania aut na prąd. Teraz, we współpracy z Mercedes-Benz, Starbucks kontynuuje rozbudowę sieci ładowania pojazdów elektrycznych, mając na celu coraz bardziej masowe dostarczanie energii odnawialnej i czystej technologii oraz zapewnienie klientom obsługi, która łączy przystępność i zrównoważony wpływ na środowisko. 

Inauguracyjną stację ładowania w sieci Mercedes-Benz High-Power Charging uruchomiono w listopadzie 2023 r., w ramach wstępnej inwestycji o wartości 1 miliarda dolarów. Cel: budowa najbardziej cenionej sieci ładowania. W ciągu kilku miesięcy od uruchomienia sieć poczyniła szybkie postępy i wzbogaciła się o kilkanaście lokalizacji z możliwością ładowania z mocą 400 kW: w Teksasie, Alabamie, Georgii, na Florydzie, w Karolinie Południowej, Tennessee i Kentucky. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych 12–18 miesięcy sieć obejmie prawie połowę stanów USA. Dążąc do podniesienia jakości ładowania, Mercedes-Benz High-Power Charging nawiązuje współpracę z wiodącymi markami – by uzupełnić luki w dostępności punktów ładowania, na nowo przemyśleć koncepcję przestrzenną, a przede wszystkim stworzyć wiodące na rynku oferty i doświadczenia dla konsumentów. 

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *