JAECOO 7 AWD na Podhalu- recenzja chińskiego SUWa

W ostatnim czasie mieliśmy możliwość testowania JAECOO 7 AWD. Zaczynając ten temat, mamy JAECOO 7 w wersji AWD, którą mieliśmy możliwość testować oraz wersję z napędem na jedną oś. Optycznie wielkich różnic pod względem wyglądu między tymi wersjami nie ma.

Mogę powiedzieć, że Jaecoo 7 wzbudzał zainteresowanie i przyciągał wzrok zwykłych przechodniów, a Ci którzy rozmyślają o zakupie samochodu, dopytywali o szczegóły techniczne. Wnętrze pojazdu jest przestronne i dobrze zaprojektowane, z wysokiej jakości materiałami, które zapewniają komfort dla pasażerów. Możliwość dostosowania przestrzeni bagażowej oraz bogate wyposażenie seryjne, w tym nowoczesne systemy multimedialne i bezpieczeństwa, sprawiają, że podróżowanie tym samochodem jest przyjemne.

Test przeprowadziliśmy w różnych warunkach: miasto, trasa szybkiego ruchu oraz na podhalańskich bezdrożach. Na 902 km przejechane, gdzie średnia prędkość to 43 km/h, spalanie wyniosło 9,6 l/100 km.

JAECOO 7 ma przyciągającą sylwetkę oraz atrakcyjną stylistykę. Kilka osób myślało, że to jakiś nowy model Land Rovera lub Range Rovera. To mnie nie dziwi- widać podobieństwa.

Pierwszy element, który rzucił mi się w oczy po zajęciu miejsca za kierownicą, to boczne wloty powietrza na desce rozdzielczej , które kojarzą mi się ze znaczkiem Lincolna. Obszerne wnętrze, dużo miejsca na nogi, szczególnie w drugim rzędzie siedzeń. Jednak nawiew na tył, umiejscowiony między przednimi fotelami, jest wykonane bez podziału na dwóch pasażerów. Kierunek powietrza może być tylko w jednym kierunku, albo w lewo, może w prawo, ewentualnie na wprost. Fotele z tyłu są podgrzewane.

Wersja AWD mimo, że miejsca na bagaże ma wystarczająco to i tak ze względu na zamontowaną przy tylnej osi pojazdu skrzynię rozdzielczą układu napędowego ma mniej miejsca w bagażniku od wersji z napędem na jedną oś.

Serce Jaecoo 7 to silnik 1.6 T- GDI, benzynowy, układ cylindrów rzędowy, 4 cylindrowy, 16 zaworowy z napędem realizowanym za pomocą łańcucha rozrządu. Dynamika, przyśpieszenie jak na tak dużą karoserię bardzo fajne. Ile czasu zajmuje mu osiągnięcie do 100 km/h? Można powiedzieć, że w granicach 9 sekund, ponieważ będzie to zależne w jakim trybie jazdy będzie następowało rozpędzanie Jaecoo. Dynamika jest ściśle związana z przekładnią automatyczną, dwusprzęgłową ze sprzęgłem mokrym, gdzie szybkość przełączania biegów, to 0,2 sekundy. Skrzynia DCT 7 jest konstrukcją Firmy Magna Powertrain dawniej  Getrag. Skrzynia ta jest stosowana między innymi w BMW X1, VOLVO XC 40, NISSAN Qashqai.

Podobieństwo do Range Rovera model Evoque znajdziemy w układzie napędowym AWD, ponieważ Firma Borg Warner wyposaża w ten napęd również Jaecoo 7. Jak już wcześniej wspomniałem skrzynia rozdzielcza, która odpowiada za podział napędu pomiędzy osie znajduje się z tyłu pojazdu i dba o utrzymanie przyczepności. Pompa hydrauliczna, która wytwarza ciśnienie sterujące sprzęgłem wielopłytkowym wpływa na rozdział napędu miedzy kołami. Kierowca ma możliwość po przez przełącznik obrotowy między przednimi fotelami wybrać program jazdy, który będzie go wspierał podczas jazdy, dopasowując do odpowiednich warunków. Może wybrać tryb jazdy ECO, Normalny, off road, błoto, śnieg. 

Z minusów najbardziej wyczuwalna dla mnie była niezbyt dopracowana elektronika. Są niedociągnięcia w funkcjonowaniu systemu LDP. Jeśli ktoś nie jest zwolennikiem wkraczającej odważnie w świat motoryzacji „talbetozy”- ten egzemplarz nie przypadnie mu do gustu.  

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu, który w prostszy sposób przedstawi miejsca i warunki, w których napęd AWD JAECOO 7 Nas dowiózł.