Widzieć tam, gdzie ludzie nie patrzą – Mercedes – Benz Trucks stawia na inteligentne systemy wspomagania, aby zapewnić lepszą ochronę rowerzystom i pieszy

Leinfelden-Echterdingen – Podczas niemieckiego Dnia Bezpieczeństwa Drogowego Mercedes-Benz Trucks zwraca uwagę na szczególnie wrażliwą grupę w ruchu drogowym: pieszych i rowerzystów. Poważne wypadki zdarzają się często, zwłaszcza podczas skręcania, ruszania i w niejasnych sytuacjach – często w środowisku miejskim.

W tym zakresie Mercedes-Benz Trucks stawia na inteligentne systemy wspomagania, które mogą w ukierunkowany sposób łagodzić te zagrożenia: dzięki nowemu systemowi Frontguard Assist, udoskonalonemu systemowi Active Sideguard Assist 2 i systemowi Active Brake Assist 6 Daimler Truck oferuje wydajne rozwiązania wspierające bezpieczeństwo, które mogą aktywnie zapobiegać takim wypadkom.

„Opracowujemy technologię, która może skompensować ludzkie słabości – zwłaszcza tam, gdzie liczą się sekundy i centymetry. Naszym obowiązkiem jest ochrona osób wrażliwych w ruchu drogowym”, wyjaśnia dr Rainer Müller, Head of Product Engineering w Mercedes-Benz Trucks.

Odpowiedź: inteligentne systemy wspomagania, które reagują na niebezpieczeństwa w czasie rzeczywistym – zanim kierowca je zauważy.

Ruszanie w możliwie najbezpieczniejszy sposób: system Frontguard Assist potrafi wykryć, co znajduje się przed pojazdem ciężarowym

Frontguard Assist monitoruje za pomocą radaru i kamery obszar bezpośrednio przed pojazdem, który pomimo lusterek i systemów kamer jest trudno widoczny dla kierowcy.

System rozpoznaje pieszych lub rowerzystów, którzy przebywają na przystankach autobusów lub przejściach dla pieszych. W przypadku niebezpieczeństwa kolizji emitowane jest ostrzeżenie optyczne i akustyczne.

Bezpieczne skręcanie: Active Sideguard Assist 2 może chronić podczas skręcania w prawo i zmiany pasa ruchu

Active Sideguard Assist 2 może wykrywać innych uczestników ruchu po obu stronach pojazdu podczas skręcania lub zmiany pasa ruchu. Oprócz znanej funkcji ostrzegania system może również aktywnie ingerować w proces hamowania w przypadku krytycznego niebezpieczeństwa, aby zapobiec kolizji – na przykład z rowerzystą na ścieżce rowerowej obok pojazdu.

Wczesna reakcja: Active Brake Assist 6 może rozpoznawać pieszych

Active Brake Assist (ABA) jest teraz dostępny w szóstej generacji. Nowoczesny asystent hamowania awaryjnego może teraz przy prędkościach do 60 km/h wykonywać również automatyczne, pełne hamowanie przed uczestnikami ruchu poprzecznego, nadjeżdżającymi z naprzeciwka lub poruszającymi się po tym samym torze – znaczna korzyść dla bezpieczeństwa w gęstym ruchu miejskim.

Technologia jako wkład w Vision Zero

Dzięki tym systemom wspomagania Daimler Truck aktywnie przyczynia się do Vision Zero – celu całkowitego unikania wypadków ze skutkiem śmiertelnym z udziałem samochodów ciężarowych. Firma stosuje całościowe podejście do bezpieczeństwa: od własnych badań nad wypadkami po przewidujące systemy wspomagania i kwalifikacje kierowców.

W produkcji seryjnej – już dziś rzeczywistość

Wszystkie wyżej wymienione systemy wspomagania są już dostępne w aktualnych typoszeregach pojazdów Mercedes-Benz Trucks – między innymi Mercedes-Benz Actros, eActros 600 i Arocs.

Celem wszystkich systemów wspomagających kierowcę Mercedes-Benz Trucks jest zapewnienie możliwie najlepszego wsparcia w prowadzeniu pojazdu w granicach możliwości systemu. Jednak zgodnie z prawem kierowcy pozostają w pełni odpowiedzialni za bezpieczną eksploatację pojazdu przez cały czas.

Podobne wpisy