„The Rise of Electric”: Bradley Cooper w globalnej kampanii elektrycznej Klasy G 

 Amerykański aktor, reżyser i producent filmowy Bradley Cooper jest gwiazdą krótkiego filmu, stworzonego na potrzeby nowej kampanii Mercedes-Benz prezentującej model G 580 EQ (zużycie energii w cyklu mieszanym: 27,7–30,3 kWh/100 km, emisje CO₂ w cyklu łączonym: 0 g/km; WLTP). Klip przybliża esencję Klasy G – jej otwartość na przygodę zarówno w terenie, jak i w sercu cywilizacji. Imponujące możliwości sprawiają, że off-roadowa ikona Mercedesa jest w stanie pokonać niemal każdą drogę. Film odwołuje się przy tym do ludzkiego życia i naszej zdolności do kroczenia naprzód oraz otrząsania się z porażek. Cooper, znany hollywoodzki aktor, od lat jest miłośnikiem Klasy G, a ostatnio brał udział w światowej premierze najnowszej odsłony modelu w Los Angeles. „Klasa G od prawie 20 lat jest częścią mojego życia. I w tym czasie zawsze była dla mnie czymś więcej niż samochodem – była towarzyszem każdej przygody” – powiedział Bradley Cooper. 

„Bradley Cooper był naturalnym wyborem do tej kampanii, od dawna pozostaje bowiem fanem kultowej Klasy G. Jako członek naszej wspaniałej »rodziny G« stanowi prawdziwą inspirację do przekraczania granic” – podsumowała Bettina Fetzer, wiceprezeska Mercedes-Benz AG ds. komunikacji i marketingu. 

Koncepcja kampanii 

  • Mercedes-Benz zaprezentował model G 580 EQ – pierwszą w pełni elektryczną wersję swojej ponadczasowej ikony off-roadu – na początku 2024 r. Premierze rynkowej modelu towarzyszy globalna kampania z filmem, w którym występuje gwiazda Hollywood, Bradley Cooper. 
  • Osią kampanii jest film prezentujący świat, w którym jednostki mogą podążać własną ścieżką bez obaw przed porażką – ponieważ Klasa G każdą przeszkodę potrafi zamienić w szansę na rozwój. 
  • Klip podkreśla też fakt, że chociaż Klasa G jest samochodem zaprojektowanym do jazdy w wymagającym terenie, doskonale odnajduje się również w środowisku miejskim. Niezależnie od tego, dokąd podróżują fani off-roadowej ikony, będą mogli docenić poczucie niezależności i pewność, że ich samochód poradzi sobie z każdym terenem. 
  • Tłem muzycznym dla filmu jest kultowa piosenka „Ain’t No Mountain High Enough” w nowej wersji (tekst i kompozycja oryginału: Nickolas Ashford i Valerie Simpson, wydawca/właściciel praw autorskich: EMI Music Publishing). 

Szczegóły kampanii i ramy czasowe 

  • Globalna kampania rozpoczęła się 13 września 2024 r. i jest prowadzona w większości globalnych kanałów marki Mercedes-Benz oraz Klasy G; daty rozpoczęcia będą się różnić w zależności od rynku. 
  • Zakres treści obejmuje zasoby w mediach społecznościowych, TV i mediach drukowanych, w tym film z udziałem Bradleya Coopera. 

Twórcy 

Idea, koncepcja i realizacja: team x 

Produkcja: Zauberberg Productions GmbH & Spellwork 

Producent wykonawczy: Juliane Ellrich 

Reżyser: Sermed Dahar (Spellwork) 

Fotograf: Tom Bender 

Postprodukcja: Timm Engelkamp (Spellwork) 

Muzyka: Simon Heeger / 2wei Audio 

Miks: Kraatz Studios 

Gelenda – zelektryfikowana: nowa Klasa G 

Mercedes-Benz G 580 EQ bardziej niż którykolwiek model marki spod znaku gwiazdy symbolizuje połączenie tradycji i postępu – i jest kolejnym ważnym kamieniem milowym w podróży Mercedes-Benz do nowej ery napędu elektrycznego. Z jednej strony pozostaje wierny charakterowi Gelendy i zachowuje jego kultowy design, z drugiej – jego innowacyjna koncepcja napędu z czterema indywidualnie sterowanymi silnikami elektrycznymi po raz kolejny wynosi legendarne osiągi ikony off-roadu na nowy poziom. Nowa, całkowicie elektryczna Klasa G świętowała swoją światową premierę w kwietniu 2024 r., podczas dwóch równocześnie organizowanych wydarzeń: w Los Angeles i Pekinie.